Na de afgelasting van de donderdagavond sessie stonden de rijders te trappelen om in de laatste kwalificatie goed te presteren. Bruce Anstey was uiteindelijk de snelste van de Superbike rijders, Michael Dunlop was snelste in de Superstock n Supersport klasse.
De soloklassen hadden na het afgelasten van de vrijdagavond sessie extra tijd gekregen voor deze laatste kwalificatie voor de Isle of Man TT maar wederom zorgde een verkeersongeluk waardoor er een kwartier later dan gebruikelijk eindelijk begonnen kon worden.<br /> <br /> Relentless Suzuki rijder Guy Martin was samen met Keith Amor, de laatste op zijn 600cc machine, de eersten die het parcours op gingen gevolgd door Ryan Farquhar, Adrian Archibald, Michael Dunlop, James Hillier, Gary Johnson en Bruce Anstey. Johnson leek in de eerste paar sectoren het snelste te gaan maar bij de eerste doorkomst was het toch Martin die met een ronde van 128,693 het snelste was gevold door John McGuinness en Johnson. Anstey was een flink stuk langzamer nadat hij onderweg bij Bungalow gestopt was voor aanpassingen.<br /> <br /> In de tweede ronde vloog McGuinness over de baan en kwam als eerste met een ronde van gemiddeld 130,651 mph terwijl verder ook Martin en Dunlop boven de 130 mph uitkwamen. De beste ronde zou echter op naam komen te staan van Anstey die in zijn derde ronde op het laatste moment naar een ronde van gemiddeld 131.431 mph kwam.<br /> Achter de Nieuw Zeelander was het McGuinness voor Martin terwijl verder Michael Dunlop, Johnson, Michael Rutter, Daniel Stewart, Keith Amor, Cameron Donald en James Hillier de top tien vol maakten.
Michael Dunlop, die net als Johnson op zijn Superstock machine ook in de Superbike klasse zal rijden, was met een 130,024 mph ronde op zijn Street Sweep Kawasaki goed voor de snelste tijd in de Superstock klasse voor Johnson, Cameron Donald, Anstey en William Dunlop.<br /> <br /> Ook in de Supersport klasse wist Michael Dunlop, nu op de Street Sweep Yamaha, de snelste ronde te noteren voor McGuinness, Johnson, Amor en Ben Wylie.<br /> <br /> Na de soloklassen gingen de zijspannen, of de ÔchairsÕ zoals ze daar genoemd worden, ook nog de baan op. Daarbij leek Tim Reeves er met de snelste ronde vandoor te gaan maar de ervaren Klaus Klaffenbock was met zijn passagier Dan Sayle uiteindelijk toch nog net iets sneller. <br /> <br /> <strong>Uitslagen: </strong><a target="_blank" href="/Portals/0/docs/iomtt2011-Superbike%20-%20all%20sessions.pdf">Superbike</a> | <a target="_blank" href="/Portals/0/docs/iomtt2011-Superstock%20-%20%20all%20sessions.pdf">Superstock</a> | <a target="_blank" href="/Portals/0/docs/iomtt2011-Supersport%20-%20all%20sessions.pdf">Supersport</a> | <a target="_blank" href="/Portals/0/docs/iomtt2011-sidecar%20all%20sessions.pdf">Zijspannen</a><br /> <br /> Later vandaag worden de eerste races verreden, eerst rond 13:00u de Dainese Superbike race en later de Sure Sidecar TT race 1. Volgende week zijn op maandag, woensdag en vrijdag de rest van de races, zie overzicht.<br /> <br /> <strong>maandag 6 juni</strong><br /> 11.45 – Monster Energy Supersport Race 1 Four Laps<br /> 15.05 – Subaru Demonstration Lap<br /> 16.15 – Royal London 360 Superstock Four Laps<br /> <br /> <strong>woensdag 8 juni</strong><br /> 11.45 – Monster Energy Supersport Race 2 Four Laps<br /> 13.45 – Sure Sidecar TT Race 2 Three Laps<br /> 16.00 – SES TT Zero Race One Lap<br /> 17.00 – Subaru Demonstration Lap<br /> 17.45 – Arai Parade lap<br /> <br /> <strong>vrijdag 10 juni</strong><br /> 11.45 – Yamaha 50th Anniversary Parade Lap<br /> 13.15 – PokerStars Senior Six Laps<br /> 16.15 – Subaru Demonstration Lap<br /> 17.15 – Milestones of the Mountain Course Parade Lap<br /> <br /> <iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?app_id=108821625872273&href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FOVERIG%2FRoadracing%2Fanstey-snelste-in-laatste-kwalificatie-iomtt%2Ftabid%2F138%2FiNews_ID%2F26581%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>