Na donderdag te zijn aangekomen in Assen, was het nog wachten op het nieuwe blok. Deze kwam niet lang daarna waardoor de monteurs meteen aan de slag konden om de motor op te bouwen. Het raceweekend begon de volgende dag met drie trainingen. Het slechte weer gooide echter roet in het eten waardoor we slechts twee trainingen mee konden doen.
Het nieuwe blok bleek goed te lopen maar toch presteerde de motor niet naar zijn kunnen. De monteurs gingen meteen aan de slag en na wat aanpassingen aan de vering en afstelling van de motor, werd besloten om de 1e kwalificatie te gebruiken om deze aanpassingen te testen.<br /> <br /> Op zaterdag ochtend om 11:00 uur was de eerste kwalificatie en hoewel Jos bij het opstaan nog wat zenuwen kende zat hij om 10:30 startklaar met een scherpe blik in zijn ogen. Na drie rondes te hebben gereden kwam Jos terug en gaf aan dat de motor nog niet goed voelde. Dit herhaalde zich een aantal keer waardoor de motor steeds beter begon te voelen maar er geen noemenswaardige tijd werd genoteerd.<br /> <br /> Voor de tweede kwalificatie stond iedereen op scherp en de bandenwarmers en zachte banden lagen klaar om in vliegensvlug tempo op de motor gezet te worden. Dit was namelijk de laatste kwalificatie en met de verwachte regen van zondag waren de pijlen gericht op een plek op de eerste of tweede startrij. <br /> <br /> De spanning was om te snijden maar met nog 10 minuten te gaan had Jos zich nog niet naar voren kunnen rijden. Toen hij voor de laatste keer binnenkwam zijn in rap tempo de zachte banden erop gezet en de vering bijgesteld en toen was het duimen. Met nog een ronde te gaan kwam de verlossende tijd op de monitor tevoorschijn. Met een ronde tijd van 1.42.888, had Jos een zevende plaats weten te bemachtigen. De laatste plaats op de tweede startrij. Hoewel Jos beter kan is dit wel een prima uitgangspositie voor de race van zondag.
Zondag ochtend 8:30, de dag van de race. Jos kwam moeilijk in slaap, Òtoch wel een beetje zenuwachtigÓ vertelde hij, maar eenmaal wakker, stond hij klaar met zijn hardloop schoenen aan. Voor de rest van het team beginnen de voorbereidingen, alles klaarzetten, alles nalopen en wachten tot het spektakel losbarst.<br /> <br /> Voor de warming up begint wordt er bij wijze van test nog wat bijgesteld aan de motor. De warming up begint om 11:30 maar de natte baan maakt het testen moeilijk. Ook de weersverwachting voor de race wordt nauwlettend in de gaten gehouden maar de verwachte regen lijkt niet te komen. Erg jammer want hoewel Jos op het droge goed is, is hij in de regen nog net iets beter. Terug in de pitbox, na de warming up, geeft Jos aan meer vertrouwen te hebben in de afstelling van de dag hiervoor. Alles wordt bijgesteld en de voorbereidingen voor de race worden getroffen, Nu is het<br /> wachten op de race.<br /> <br /> Jos lijkt goed weg te komen maar na de eerste ronde komt hij als 10e over de startstreep. Gedurende de race zit hij in een groepje van 3 die strijd om de 9e plaats. Jos probeert het wel maar hij komt er niet voorbij. Hij komt uiteindelijk als 10e over de streep. <br /> <blockquote>Kort na de race zegt Jos het volgende: ÒIk denk dat ik tevreden moet zijn met het resultaat, de motor was snel genoeg maar ik miste de juiste afstelling bij het uitkomen van de bochten. Hierdoor miste ik snelheid en was de 10e plaats het best haalbare resultaat voor vandaag.Ó</blockquote>