Eindelijk was het dan zover, na een leerjaar in de O.N.K 125 in 2010 hadden we deze winter een heel grote klus.
Onze 4takt racer moest op diverse punten verbeterd worden en het rijwielgedeelte moest veel meer op de kleine Ricardo afgestemd worden. Met deze gegevens zijn we eind 2010 aan de slag gegaan,allereerst werd met J.R Tuning in Veendam besproken om het K.T.M blok zo te krijgen wat we wilden en na heel veel denk en testwerk is het gelukt. <br /> Het rijwielgedeelte moest ook op de schop,samen met onze technische man Frans Kannekens en Jelle Oosting van Oosting engeneering hebben we de daad bij het woord gevoegd en hebben we samen met Andre Stamsnijder (S.O. vering) een geweldig stuurende fiets neergezet!<br /> <br /> Op 14 en 15 maart was het zover, eerst was er een training op het Spaanse Albacete gepland en Ricardo stond te popelen om s,morgens om 9.00uur de baan op te gaan, dit wel na regenbanden gemonteerd te hebben (de baan was nat). Ricardo reed een aantal ronden en kwam met een grijns van oor tot oor van z,n machientje af, wat is dit een fantastische fiets riep hij al na 3 rondjes! Ook later toen de baan droog was kon Ricardo geweldig goed uit de voeten met de nieuwe fiets en kon zich goed meten met de concurrentie en de 2 takten in zijn klasse. De 2e dag draaide Ricardo weer zo,n 70 rondjes probleemloos met in z,n 69e ronde de snelste persoonlijke tijd! <br /> <br /> Deze test op Albacete is super verlopen en de kleine man uit IJsselmuiden was maar liefst 11 sec sneller dan in 2010 op dit circuit. Er werd ingepakt om te verkasten naar Valencia, de beide instructeurs van Motorsportschool Holland, Paul en Charles hebben onze aanhanger ook hier weer keurig achter zich aan naar toe gesleept helemaal TOPPIE!!! <br />
Op Valencia aangekomen was het gewoon zomer, echt super. Alles werd klaargezet en gecontroleerd door onze nieuwe vaste monteur van het team Danny Stoel (geen onbekende in de racewereld) Dag 1 op Valencia ging direct al in een hoog tempo en Ricardo liet dan ook direct zien dat hij de 2 takten meer dan partij kon bieden door niets op hen toe te geven. Ricardo voerde het tempo gestaag op en liet zien dat hij met de collega,s mee kon komen,na de eerste dag werd er op dag 2 wat met de vering gestoeid en ook dat pakte goed uit,de tijden bleven naar beneden gaan en Ricardo was met zijn tijden in de top van zijn klasse terug te vinden, iets wat natuurlijk voor iedereen die met dit project helpt loon naar werken is!! Er volgde nog wel een behoorlijk hachelijk moment, in Ricardo z,n snelste ronde van de dag, op het laatst van zijn training reed hij vol in 6 over een stuk steen wat op de baan lag! gevolg: 2 kapotte velgen en achterband en een geschrokken ventje, gelukkig hield hij de boel overeind en kon hij, weliswaar gehavend, de pits straat binnen rijden. Ondanks dit akkefietje kunnen we terug kijken op een zeer geslaagde test, en kunnen we vol vertrouwen beginnen aanstaand weekend aan de tweede test op het circuit van Zolder in Belgie, wederom bij MOTORSPORTSCHOOL Holland.<br /> <br /> Bij deze wil het team een ieder bedanken voor de inzet.