De winter is na een hectisch 2010 seizoen voorbij gevlogen, terwijl de vorst nog heerst in Nederland begint bij het Domburg Racing de spanning te ontdooien. Na een eerste kennismaking in januari op het Spaanse Cartagena maakt het team zich nu op voor een tweetal testen in het inmiddels goed ontdooide Spanje. Op 17 en 18 maart strijkt het team neer in Valencia en van 21 tot 23 maart in Motorland Aragon. Een dramatisch verlopen seizoen 2010 vroeg om een enorme inzet van het team maar de vooruitzichten zijn goed. Met een permanente start in het EK Superstock circus en twee spraakmakende coureurs wacht Domburg Racing een nu al enerverend seizoen.
Begin januari was het team aanwezig bij een 4-daagse test op Cartagena waar alle ogen gericht waren op jong talent Tristan Lentink. Na zijn sterke revalidatie van nul tot nu bleek de jonge Apeldoorner nog steeds hard te kunnen sturen op zijn CBR600RR. Zijn lichaam werkte wat tegen maar gaf wel aan dat er veel meer in zat. Grote outsider was Roy, die met zijn nagenoeg standaard Honda CBR1000RR op straatbanden, tijden wist te noteren die er niet om liegen. Hij is gebrand en neemt zijn rentree in de FIM Superstock 1000 erg serieus.<br /> <br /> In de tussenliggende maanden is er veel gebeurd. Roy heeft zijn conditie verbeterd en voelt zich fit en sterk genoeg om de strijd aan te gaan in de snelste standaard klasse ter wereld. In de klasse waar hij in 2008 uit kwam op Suzuki kende hij weinig geluk. Na een seizoen waarin hij constant in de top reed van de Stock 600 wist hij op de 1000cc Suzuki geen potten te breken. Echter op de Honda heeft hij helemaal zijn draai weten te vinden en tijdens een wildcard op de Nurburgring wist hij meteen constant sneller rond te gaan als in 2008. De motorfiets is niet veranderd, maar de vering wel. Hij is overgestapt naar Ohlins Andreani vering. In Valencia en Aragon zal zijn doelstelling liggen bij het afstellen van de vering om het grote vermogen op het asfalt te kunnen brengen.<br /> <blockquote>Roy ten Napel, FIM Superstock 1000:<br /> "Na een goede eerste test ben ik zeer gemotiveerd om er nog meer uit te halen volgend week gaan we naar Valencia en Aragon. Hier kan ik mij beter vergelijken met mijn concurrenten. Ik weet wat mijn concurrenten reden afgelopen jaar, dus ik weet voor mij zelf wat ik ongeveer wil rijden. Tussen de eerste test en nu zijn de puntjes op de i gezet en wil graag nog wat tijd zien te winnen op bepaalde punten. Na volgende week hoop ik meer te weten over waar ik sta aankomend seizoen. Ik ga voor een top 15 klassering over het hele jaar gezien en wil in Assen graag beter scoren en wil daar voor een top 10 plek gaan. Het zal niet makkelijk gaan, maar ik heb er hard voor getraind van de winter en ik ben er klaar voor!"</blockquote>
Ook Tristan heeft flink aan de weg getimmerd. Met de revalidatie bij ViaReva en de behandelingen in Engeland heeft zijn lichaam een grote stap gemaakt in de afgelopen maand. Alleen als het ene probleem is opgelost komt de volgende weer om de hoek kijken. Hoe lang dat zal duren is een vraag, wat we wel weten is dat de 18-jarige geen angst heeft en gebrand is op volledig herstel. Afgelopen week is hij een week naar Spanje geweest voor twee 2-daagse trainingen op het circuit van Aragon en Catalunya. Tristan kende op Aragon veel pijn omdat hij niet op de motor zat zoals hij zou willen. De dagen op Catalunya verliepen beter en hij wist hier zelfs 10 ronden vol te houden met tijden waarmee hij zeker goed voor de dag zal komen. <br /> <blockquote>Tristan Lentink, EK Superstock 600:<br /> ÒDe volgende trainingsweek was weer aangebroken, Stefan en ik gingen er met volle zin heen. De eerste twee trainingsdagen op Alcaniz gingen niet heel geweldig, had veel last van mijn liezen waadoor ik niet langer dan 2 of 3 rondjes kon volhouden waar we natuurlijk van baalden. Maar we gingen met goede moed naar Catalunya waar ik nog nooit gewest was. Het rijden ging daar al gelijk stukken beter ik ging op het rechte stuk rechtop zitten waardoor ik mijn liezen dan meer ontspannen en kon ik het wel 10 rondjes volhouden. De tijden gingen naar beneden het goede gevoel van het rijden kwam weer terug het aantal rondjes gingen omhoog. Tot dat ik er nog even afstapte in de tweede bocht wat bepaald niet zacht ging. Zelf heb ik niks de motor is er wat erger aan toe maar het belangrijkste is dat alles goed vast zit. En op naar de volgende trainingsstage !!!Ó<br /> </blockquote>Na de testweek in Spanje zal het team op 3 april deelnemen aan de ONK Lenteraces op Assen als voorbereiding op het kampioenschap. De eerste EK race zal heel toepasselijk beginnen op het TT Circuit van Assen tijdens de WK Superbikes op 17 april. Via onze website www.domburg-racing.nl houden we u op de hoogte van de vorderingen en het laatste nieuws.<br />