Zaterdag 31 juli was het TT Circuit te Assen de plaats waar er om de KNMV Cuppunten gestreden werd. Deze wedstrijd was de 6e op de kalender van 2010. Na het onterecht toekennen van een valse start aan KONVI rijder Arjan Tiemens was hij vastberaden om alles te geven om zo nog een gooi naar het Kampioenschap te doen. Bij aanvang van de race stond Arjan 10 punten achter koploper Ivar Doornbos.
<div>Op vrijdag 30 juli werden er 5 sessies van 20 minuten verreden op een spekglad circuit. Het weekend ervoor was het TT Circuit gastheer van het Truckstarfestival en na het meerdere malen vegen van de baan verdwijnt het rubber van de toplaag waardoor de baan bij tijd en wijlen vergelijkingen met een ijsbaan vertoont. Arjan had in de eerste sessies absoluut geen grip en klaagde hier dan ook over. De vering van de motor aan de achterzijde werd rigoreus om hier iets aan te doen. Uiteindelijk kwam Arjan tot een redelijke snelste rondetijd van 1.49.7.</div> <div> </div> <div>Op zaterdagmorgen werd duidelijk dat de CRT C-Races niet doorgingen waardoor er meer rijtijd was voor de deelnemers in de overige klassen. Hierdoor stond de eerste training gepland om 9.25 uur. Het had even licht geregend maar de baan was nog te droog om met regenbanden van start te gaan. Arjan verkende de baan langzaam en naarmate de training vorderde bemoeide hij zich meer en meer met de kopposities. Snelste man was Ivar Doornbos met een 1.48.6 gevolgd door Arjan op een dikke anderhalve seconde waar hij niet tevreden mee was. De motor was erg onrustig en na de training probeerde Arjan te bedenken waar de verbetering moest liggen.</div>
De tweede kwalificatie begon wederom op een baan die net opgedroogd was en wellicht zou Arjan het gat met Ivar iets kunnen dichten. Aanvankelijk werden de tijden echter niet verbeterd maar aan het einde van de training kwam Arjan de pits binnen en hij gaf aan dat het absoluut niet lukte om zich te verbeteren doordat de motor lastig te berijden was. De concurrentie verbeterde zich echter wel en uiteindelijk zakte Arjan van een 2e naar een 5e plaats waar hij absoluut ontevreden over was. Het was zelfs zo dat Arjan hoopte op een flinke regenbui voor of tijdens de race omdat hij zich dan nog enige kansen op een goed resultaat toedichtte.<br /> <br /> Na de training werd nagedacht over de problemen met de achterkant en er werd besloten om de afstelling weer terug te zetten naar de afstelling van vrijdagochtend. Inmiddels had de baan toch weer flink wat grip teruggewonnen en dat moest volgens het team de oorzaak wel zijn. Kort voor de race viel er een regenbui waardoor het gehele startveld koos voor regenbanden en zo was het wederom een bandenpokerspel. De start van Arjan was goed maar het was Tim van Ooijen die kopstart pakte en na 1 ronden ook nog leidde, vlak voor Arjan. Dit ging een ronde of 5 zo aan en we zagen dat Arjan met name de GT bocht uit enkele hachelijke momenten kenden met een schuddende en glijdende Honda. Van Ooijen ging steeds sneller rijden en Arjan had hier simpelweg geen antwoord op. Na 5 ronden hadden de heren dik 5 seconden voorsprong op de heren Elzinga, Doornbos en Zeelenberg die met elkaar in gevecht waren. Laatstgenoemde was echter 2 seconden sneller en hij leek ook het gat met Arjan te kunnen dichten. Tijdens de 6e doorkomst had hij dat gat ook overbrugt alleen lag dat meer aan Arjan zelf. Arjan ging bij het uitkomen van de Stekkenwal, een snelle rechterbocht achterop het circuit, met een highsider van zijn motor af en kon helaas zijn weg niet vervolgen. Met Arjan viel het mee, enkele blauwe plekken waren zijn deel. De motor heeft lichte kuipschade dus het meest vervelende is dat het gat met koploper Doornbos groter is geworden.<br /> <br /> Er werd bekend gemaakt dat de dubbele races in Mettet in het weekend van 20 augustus niet doorgaat in verband met de gebrekkige voorzieningen en een te laag inschrijversaantal. Dat houdt in dat we nog 3 maal naar Assen moeten om te racen, 14 augustus, begin september en als afsluiter vermoedelijk dubbele races op zaterdag 2 oktober. We blijven positief want we zagen ondanks de schuiver dat Arjan in de regen zijn mannetje staat!<br />