Donderdag 17-07-2003, vrije training te Zolder. We hebben maar 1 uurtje kunnen trainen omdat er een oliespoor op de baan was. Maar dat uurtje dat we hebben kunnen trainen beviel me eigenlijk wel, we hebben niet geklokt want het was maar een vrije training. het ging opzich wel goed nadat ik al zo lang niet meer op die motor heb gezeten. Deze dag mocht Joey ook trainen en het ging wel goed maar hij had wat probleempjes met de vering. Nadat ze die olie spoor een beetje weg hadden gehaald had het geen zin meer om te rijden, je kon wel rijden maar dan was het wel gevaarlijk dus wilden we eigenlijk het geld terug hebben maar toen kregen we een vergoeding van 2 uur vrij trainen en die gaan we nu donderdag 24-07-2003 gebruiken.
Zaterdag 19-07-2003, tijd training.
s’Morgens van 09.00u tot 10.00u was er een uurtje vrij trainen tegen betaling, ik heb toen een half uurtje getraind van 09.30u tot 10.00u. Emile had van 09.00u tot 09.30u, we hadden eigenlijk wel gedacht dat Joey ook dat uurtje mocht rijden omdat het tegen betaling was en donderdags is ook tegen betaling maar het mocht niet, niet dat wij er nog iets van snappen, maarja het zal wel zo moeten? zie bericht eerder op de site, ivm zijn leeftijd mocht Carol’s broer niet staryen volgens de belgische wet red.
In de vrije training ben ik een keer gevallen omdat er twee coureurs voor mij vielen, er lag aan de buitenkant van de baan waarschijnlijk al een aantal punten een oliespoor terwijl de marshalls daar niks aan deden, dat werdt ma achteraf verteld toen ik en nog 2 rijders er al gevallen waren.
Toen had ik maar 20 minuten gereden en toen kon ik weer terug lopen, maar gelukkig hielp Johan, (die bij Bram sleuteld) want die kwam door de pit straat gerend en die hielp me met de motor, nog bedankt Johan!
De tijdtrainingen.
De eerste training stond ik 20ste getraind met een tijd van 1:52,790 maar mijn motor die werdt te heet dus ben ik een paar keer binnen geweest en ik heb ik niet echt een goede tijd neer kunnen zeten. Voor de tweede training zei mijn vader: de motor zal wel weer goed heet worden dus je zoekt je lijn op en dan ga je 2/3 rondjes vlammen zodat je een goede tijd hebt en dan kom je effe binnen. Nou dus ik doe een paar rondjes rustig aan en ik wou gaan vlammen en ik kom op het recht stuk bij start-finish en der haald me een 600cc in en die rijdt weg en ik kom de eerste bocht door en daar vliegen er 2 af en ik kom kei hard door die bocht zetten want ik wou een snel rondje zetten, dus die vallen voor mij en ik knal daar vol tegen aan en toen lag ik dus in de grind bak, weg snel rondje.
Dus ik moest het met mijn tijd doen de ik s’morgens neer had gezet 1:52.790 en daar stond ik 22ste mee en dus laaste!
Zondag 20-07-2003 wedstrijd.
Omdat het zo warm was had mijn vader iets bedacht om te drinken onder de race, we hadden een benzine slag gekocht van 1 meter en een klein drink flesje voor op de motor gemaakt met een gaatje door de dop heen en de slag door de luchtweg in de helm zodat ik met z’n warm weer kon drinken onderweg, het zag wel geinig uit maar het
werkte wel, hahaha.
We moesten 16 rondes rijden en ik moest dus op de laatste grid starte, gelukkig had
ik een goede start. Maar ik kon ze niet echt bij houden want na 2 rondjes kwam ik door een gat en dat
deed behoorlijk pijn in mijn schouder (nog van het scooterongeval) en ik kon ze niet bij houden, het zat dit weekend ook niet mee, 2 keer gevallen en van de laatste val had ik een stijve nek en behoorlijke koppijn van overgehouden want ik was toen met mijn kop in het grind gevallen maar gelukkig had Gerrit Duister van Schouten Racing
Team me goed gemasseerd, dank je.
Uiteindelijk werd ik 16 en stond ik net buiten de punten, jammer.
Maar in Assen zal ik weer laten zien wat ik heb.
See you in Assen,
Dan is het Rizla Day en dan heeft ons team een speciale dag en dat is het JAAP
KINGMA RACING DAY op zondag 3 augutus a.s.
Leafs Carol #38